جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
علیرضا زاکانی شهردار تهران

حوزه/ نشست شهردار تهران و اعضای کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران در این نشست ضمن تبریک میلاد رسول اکرم(ص) گفت: غزه امروز هم فخر اسلام و هم امتحان بزرگی برای ماست. امروز تجلی مقاومت، ایستادگی و عظمت ملتهای مسلمانان را می‌توان در آیین تمام نمای غزه دید.

وی افزود: افتخار بزرگی برای جهان اسلام است ‌که در خطه کوچکی از سرزمین اسلامی اینگونه عظمت و ایستادگی خلق شده است. امروز ملت فلسطین الگویی برای جهانیان است و علیرغم همه وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی از آرمان خود کوتاه نمی‌آید.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: ملت فلسطین الگوی آزادی‌خواهی و آزادی، مایه فخر و مباهات و عزت برای مسلمانان است و هرکسی به فراخور مختصات خود در مورد مسئله فلسطین امتحان می‌شود.

زاکانی گفت: یکی از انتظارات ما تبیین چرایی مقاومت از سوی علماست. چنین سلاحی اگر در دست مسلمانان باشد می‌تواند جبهه بزرگی علیه دشمنان اسلام ایجاد کند.


نشست شهردار تهران و اعضای کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی


شهردار تهران تصریح کرد:علما و روشنفکران دینی باید حقایق تلخی که در فلسطین رخ می‌دهد را برای جوامع اسلامی روشن‌گری و بازگو کنند تا جای جلاد و شهید و ظالم و مظلوم تغییر نکند و حقیقت پایمال نشود.

زاکانی با بیان اینکه فلسطین امروز منشا وحدت جهان اسلام است، گفت: اگر ما به هر مسلمانی در هر جای دنیا که به او ظلم می‌شود کمک کنیم، این حمایت می‌تواند به پیشبرد اهداف اسلام و قرآن کمک کند.


شهردار تهران ادامه داد: نکته مهم بعدی، ضرورت کمک به مردم فلسطین در جهت محدود کردن و تضعیف رژیم صهیونیستی و حامیان آن است. تحریم کسانی که حامیان رژیم صهیونیستی هستند، می‌تواند به مردم فلسطین کمک و ظرفیت خوبی برای جهان اسلام فراهم کند.

نشست شهردار تهران و اعضای کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی


زاکانی با بیان اینکه جهان اسلام امروز در مقدمه خود فلسطین را دارد، گفت: یکی از کارهایی که می‌تواند در جهان اسلام رقم بخورد، این است که ظرفیت‌های جدید برای ارتباط و تعامل پیدا کنیم که منشا ایستادگی در برابر دشمنان ما باشد.

وی تاکید کرد: بکوشیم امید را در جهان اسلام احیا کنیم تا هیچ کس نتواند به هیچ کشور اسلامی چشم طمع داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha